TV-anmeldelse: Political Animals

TV-serien Political Animals er delvis basert på Clinton-familien og hovedkarakteren er uten tvil basert på Hillary Rodham Clinton.  The West Wing blandet med Dallas er en god beskrivelse. Hvilken terningkast fortjener Political Animals?

Den tidligere førstefruen, guvernøren i Illinois og presidentkandidaten, Elaine Barrish er USAs utenriksminister under den første latinopresidenten i USA Paul Garcetti. Det er gjentatte likheter med ulike politiske hendelser fra 2008-2012. Valgkampflyerne til Elaine Barrish er nesten identiske med valgkampflyerne til Clinton-kampanjen i 2008, men i serien er Elaine Barrish skilt fra tidligere president og ektemann Bud Hammond.

TV-serien er et politisk drama med et godt manus, gode skuespillere og delvis realistiske scenarior. For meg har serien elementer av kritikk mot Obama-administrasjonen hvis man følger nøye med. Sigourney Weaver gjør en meget god forestilling som Elaine Barrish og Carla Gugino som den politiske journalisten Susan Berg. Political Animals ligner litt på TV-serien Commander in Chief som gikk på TV-skjermen noen få år tilbake. God politisk underholdning er god oppsummering. Political Animals er helt klart pro-Hillary, ikke at det er noe galt med det. TV-serien fortjener terningkast 5.

Trailer – Political Animals

Forfatter: Steinar Ottesen

Mitt navn er Steinar Ottesen og jeg er utdannet statsviter (Connecticut State University), arbeider i fagbevegelsen med informasjon og er folkevalgt for Aurskog-Høland Arbeiderparti. I tillegg er jeg grunnlegger og redaktør av Politiske Nyheter/Valgkamp.org som nå har utviklet seg til denne bloggen/podkasten. Og så må jeg selvsagt nevne at jeg er valggeneral for Aurskog-Høland Arbeiderparti.

Én tanke på “TV-anmeldelse: Political Animals”

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn: